Antons favoritkaka..

Min Kära Lillebror har frågat o frågat om hans favoritkake recept.. Här e det...

Banan- och Tigerkaka:

3 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl mjölk
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1-2 mogna bananer
Kakao efter smak & tycke

Smör och kokosflingor till formen

1. Sätt ugnen på 175-200 grader.
2. Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
3. Smält smöret och rör i mjölken, blanda det med smeten.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt väl, vänd ner i smeten.
5. Smaksätt med mosad banan och kakao.
6. Fyll den smörade och bröade formen.
7. Grädda kakan i mitten av ugnen ca 25-30 minuter. Prova med en sticka, den ska inte va kladdig.
8. Låt kakan svalna något och stjälp sedan upp den på en tallrik.

Smaklig kaka! 

Anton, GLÖM INTE lämna kvar en bit till mej när du bakar denna ljuvliga mjuka kaka :)

Kommentarer
Postat av: Anton

Äntligen! Tack, nu vet ja va ja ska göra imon ;)

2009-04-07 @ 20:41:40
Postat av: Linda

Den kanske man ksa testa! (Jag som bakar så himla ofta, haha) Tack för en mysig e.m igår! Jag sitter och tittar på mina fina grejer nu.. Hoppas också att din förkylning är bättre. Puss & Kram

2009-04-08 @ 08:38:59
URL: http://frifoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar till Linda:



Tack själv hjärtat, det va mysigt att ses även att jag inte va så där jätte pigg :(

Puusss

2009-04-09 @ 08:46:01
Postat av: Anonym

Svar till Anton:



Blev det någon kaka?

Kram o puss

2009-04-09 @ 08:47:00
Postat av: Anton

Jajemen! Har precis jobbat klart nu, så håller på o kolla vad jag behöver köpa hem :) Jag hoppas den blir lika god som din, fast de kan nog bli svårt toppa..

2009-04-09 @ 11:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0