Söndag..

Redan söndag kväll, helgerna går i en sån himlans fart.. Men det är väl för att man vill hinna med så mycket när man är ledig men man hinner oftast bara hälften av det man tänkt sig. Det finns alltid saker att göra nu när man är husägare! Men det är roligt.. Igår hade vi besök av mina mostrar, kusiner, mormor, morfar, min mamma & min bror. Vi bjöd på fika.. Det är alltid trevligt med besök :) Vi fick 2 st reffsor i inflyttnigspresent.. alltid bra att ha & det är en sådan grej som inte är så roligt att lägga pengar på själva, så tack! 
Idag har solen vart framme, skönt! Så blåsigt bara.. Men har ändå fixat en hel del utomhus. Får väl börja med det tråkigaste- att byta däck på bilen, säger bara fy, blä, trist.. då vet ni nog vad jag tycker om det!! Men nu är dom på plats o det e ju skönt.
Idag har jag planterat om alla mina örter vi sått- allt ifrån Basilika, Rosmarin & Persilja. Är så roligt när man ser att dom växe i en väldans fartr. Vi var även i Kalmar en sväng och köpte oss en ny klotgrill, vi blev grillsugna, så ikväll invigdes den, mums! Aldrig fel med grillat. Jag får ju inte glömma att berätta att vi vart på Loppis oxå.. Vi fyndade en jätte mysig kanna till att ha saft/vatten i & en stor härlig bricka till varma sommardagar i trädgåren :) Man blir så loppissugen så fort solen visar sig. Tänkte jag skulle ta en söndag till att besöka Östregårds loppis & auktion i Moheda. Är det någon som vart där? Ska visst va en bra loppis vad jag hört.. Jag längtar!!
Har vart dåligt med fotande den senaste tiden så blir endast en liten bild idag.


Mina skor jag hade när jag var liten har kommit fram som prydnad i vår trapp
 
Ha en fortsatt bra söndag kväll, kram kram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0