Soligt, varmt & trädgårdsliv!!

Vilket väder det har vart idag!! Sol & värme... kan det bli bättre på sin lediga dag?! Så skönt..
Har tillbringat dagen ute i trädgården med bl.a plantering av paprika rensning på ogräs i jordgubbslandet, vilka jorggubbsplantor vi har, så stora så stora.. hoppas det blir lika mycket jordgubbar på bara :)
Till helgen blir det att plantera om tomaterna, chilin, salladen & ruccolan. Även endel blommor kanske det blir till våra krukor på framsidan! Man blir så sugen på att fixa & göra fint när solen är framme!!


Jag undrar om det blir någon paprika framöver, det vore ju en lycka om det
skulle inträffa första gången man planterar det :)
Trälådan var även denna min för ett par tior på loppisen i Moheda!



Jag plockade fram mitt favoritporslin o satte på min hylla som jag skrev om i förra
inlägget.. det passade utmärkt där! Så där får det stå,..när det inte används vill säga :)
Kopparna hittade jag hos snälla Jeanette på Ljuva hem, Tack, tack, tack!!



Den ljuvliga formen samt såskannan är från Lizes interiör & thekannan från Alvas Hus!
Är så fint att duka fram allt! Vänner.. när kommer ni & fikar??

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad kul att se att du har även de andra delarna. Då var det väl dags att baka en härlig rabarberpaj för att ta med ut i solen...

Hoppas att du har frisknat till nu.

Kram Jeanette

2010-05-21 @ 20:07:05
Postat av: Malin

Hej Tilda!!

Kul att du är inne hos mig och kikar!! Ser att du varit i Moheda, fantastisk loppis!!! Älskar trälådan till tidningarna...Jag brukar gå på auktion i Kvarnamåla, Väckelsång!! Kolla in på deras sida den uppdateras varje fredag! Om du kollar in i galleriet brukar de lägga ut bilder där! Auktion varje söndag! Utbudet är verkligen varierat....från fina möbler till skräp! Om du ska åka gör det innan semestern, danskarna invaderar och handlar ALLT!!!! www.kvarnamala.se



Ha det gott! Kramar Malin

P.s får jag fråga hur du hittade min blogg??

2010-05-27 @ 20:58:52
URL: http://lantlivinorregrd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0