Första advent..

Idag är det ÄNTLIGEN 1:a ADVENT, som jag har sett fram emot när det börjar dra sig mot denna dag.. att äntligen baka lussebullar, pyssla, sätta upp julgardinerna samt stjärnorna och tända första ljuset i adventsljusstaken.. Så mysigt!! För att inte tala om julstämningen man får nu när vi till och med har en massa snö.

Veckan som varit har inte vart en lugn stund den tiden jag inte jobbat.. haft fullt upp med att sy gardiner, göra en julbock av granris, vart på julmarknad på slottet, bakat, pysslat, tapetserat och lite till.. Är nog enklast o ta det i bilder annars blir det en hel uppsats att skriva :)


En soppterrin som morfars mor haft pryder vårt köksbord
med vita hyacinter & lite mossa..



Dessa underbara kuddar köpte jag i den nyöppnade butiken
Monicas hemtrevnad, www.monicashemtrevnad.com




Äntligen har jag lärt mig att göra en julbock av granris..
Tack Gulli för att du hjälpte mig :) Denna fina står nu vid
vår ingång. 



Sy.. Det har nog aldrig varit något för mig..Inte för att jag
inte tycker om det, för det är rätt avkopplande.. men jag
lyckas nästan alltid sy eller mäta fel.. Ja även denna gången!
Fick lägga upp varje längd två gånger, men bra blev det...
TILL SLUT!!



Lussekatter, mums!! Får betyget 9/10 i år.. kunde smakat
lite mer saffran, men perfekta i konsistensen tack vare min
kitchen aid?!



Dessa goda saffransskorpor brukar jag baka varje år, värt
att prova där hemma. Dessutom en jätte bra gå bort present!



På jakt efter granris med Malin, Carro & Drogba..



Adventsfrukost..



Efter mycket målande & lite pyssel blev vår adventsljusstake
så här fin..



Adventsfika innan julskyltningen..



Ikväll lyser stjärnan såå fint! Nu längtar jag till JUL!!


Ha en fortsatt mysig 1:a advent ni som kikar in..
Jag lovade ju att berätta om den mysiga gårdsbutiken Sidkammaren som jag & mamma besökte för ett tag sen. En mysig liten butik som ligger här i Nybro och har öppet på söndagar kl.11-15. Gammalt, nytt, loppis & antikt! Precis något i min smak.. Vem drömmer inte om ett sådant ställe på baksidan av sitt hus samt ett cafe... Jo jag!!  

Vi ses snart igen!
Kram Tilda

Kommentarer
Postat av: Linda

Kanonfint och mysigt! Ska bli spännande att se den nya tapetseringen om ett par veckor. Stor kram Linda

2010-11-30 @ 08:00:16
URL: http://www.lsfrifoto.blogspot.com
Postat av: Sofie

Å, vad fint det blev! Jag gillar verkligen adventsljusstaken, superfin!! Jag önskar jag hade lite av dina bakkunskaper. Precis som det blir fel när du syr så blir det alltid något fel när jag bakar...

Kram!

2010-11-30 @ 08:16:51
URL: http://legendenomprinskorv.blogspot.com
Postat av: Sandra

Åhh va härligt med jul mys!!

2010-11-30 @ 10:59:55
URL: http://sandraerlandsson.webblogg.se/
Postat av: Susanne Hällström

Hej min vän.Så fint du gör det.kramar mamma

2010-12-08 @ 19:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0